, 2023/4/3

Mi az a kriptokereskedés? A kriptopénzek árfolyammozgására való spekuláció egy CFD (Contract for Difference) kereskedési számlán keresztül, vagy a mögöttes érmék tőzsdén keresztüli vétele és eladása kriptopénz vagy kriptokereskedés néven ismert. A CFD-kereskedés egyfajta származtatott ügylet, amely lehetővé teszi, hogy a Bitcoin (BTC) árfolyamváltozásaira fogadjon anélkül, hogy birtokában lenne az alapul szolgáló valutáknak.

Hogyan kereskedjünk kriptovalutákkal

Például vásárolhat (vétel), ha úgy véli, hogy egy kriptopénz értéke emelkedni fog, vagy eladhatja (short), ha úgy véli, hogy az értéke csökkenni fog. Mindkettő tőkeáttételes eszköz, ami azt jelenti, hogy csak egy kis letétre, úgynevezett margin crypto kereskedésre van szüksége ahhoz, hogy teljes mértékben ki legyen téve a mögöttes piacnak. Mivel azonban a nyereséget vagy veszteséget továbbra is a befektetés teljes nagysága határozza meg, a tőkeáttételes kriptokereskedés mind a nyereséget, mind a veszteséget felnagyítja.

Továbbá a kriptopénz opciókat a befektetők a kockázat csökkentésére vagy a piaci kitettség növelésére használják. A kriptoopciók kereskedése olyan "származtatott" pénzügyi eszközre utal, amely értékét egy másik eszköz - ebben az esetben az alapul szolgáló kriptopénz - árfolyamából származtatja. Mielőtt egyáltalán elgondolkodna azon, hogy kriptokereskedésbe merészkedjen, fontos, hogy az ember átfogóan megértse az érintett eszközöket és technológiákat. A Bitcoin az a talaj, amelyből több ezer más kriptovaluta nőtt ki. A részvényekhez és más pénzügyi piacokhoz hasonlóan a kriptopénzekkel való kereskedés is összetett lehet, számos összetevőből áll, és ismereteket igényel.

A Bitcoin 2009-ben indult el az első kriptovalutaként, és a piaci kapitalizáció és az elterjedtség tekintetében továbbra is a legnagyobb kriptovaluta. Az évek során azonban más digitális eszközök egész ipara jött létre, amelyekkel az eszközökkel profitszerzés céljából lehet kereskedni. Az összes többi kriptovaluta, amely nem BTC, altcoin néven ismert, amelyek közül a legnagyobb az Ether (ETH). Ez az útmutató elmagyarázza a kriptokereskedési stratégiákat, és megismerteti Önt a kriptokereskedési platformokkal és alkalmazásokkal, a kereskedés összetevőivel, a kereskedési stílusokkal, valamint a technikai és fundamentális elemzés szerepével egy átfogó kereskedési stratégia kialakításában.

Hogyan kereskedjünk kriptovalutával kezdőknek

Sokféle megközelítés létezik a kriptovalutákkal való kereskedés módját illetően. A kriptovalutákkal való kereskedés megkezdéséhez először is megfelelő ismeretekre van szükség a témában. Az is döntő fontosságú, hogy ismerjük a kapcsolódó kockázatokat és a törvényeket, amelyek az illetékességi területünk alapján érvényesek lehetnek, és a döntéseket ennek megfelelően kell meghozni.

A kriptopénz kereskedés lépései

Regisztrálj egy kriptopénz tőzsdére. Számlát kell nyitnia egy kriptotőzsdénél, hacsak nem rendelkezik már kriptopénzzel. A legjobb kriptotőzsdék közé tartozik a Coinbase, az eToro és a Gemini. Mindhárom szolgáltatás egyszerű felhasználói felülettel és altcoinok széles választékával rendelkezik. Ahhoz, hogy számlát nyisson egy kriptobrókernél, ugyanúgy meg kell adnia személyes azonosító adatait, mint egy tőzsdei brókernél. A számla létrehozásakor többek között meg kell adnia a címét, születési dátumát, társadalombiztosítási számát (az Egyesült Államokban) és e-mail címét, amelyeket az úgynevezett Know Your Customer (KYC) követelményekként ismerünk.

Fizess a számládra

Miután regisztrált egy kriptobrókercégnél, csatlakoztatnia kell a bankszámláját. A legtöbb kriptopénz-tőzsde elfogad banki befizetéseket bankkártyával és átutalással. Az átutalások általában a legköltséghatékonyabb módja a számlád feltöltésének, és ezek a Coinbase és a Gemini oldalon elérhetők.

Válassz ki egy kriptót, amelybe befektetni szeretnél

A kriptopénz kereskedők többsége Bitcoinba és Etherbe fekteti a pénzét. A technikai indikátorok felhasználásával való kereskedés azonban lehetséges, mivel ezek a kriptovaluták kiszámíthatóbban mozognak, mint a kisebb altcoinok. Sok kriptopénz-befektető a pénzének egy részét altcoinokba fekteti. Bár kockázatosabbak, mint a nagy piaci kapitalizációjú kriptók, a kis, közepes piaci kapitalizációjú kriptók jelentős emelkedési potenciállal rendelkeznek.

Kezd el a kereskedést

Ha kriptokereskedési stratégiát keresel, kipróbálhatod az automatikus kriptokereskedést egy olyan szoftverrel, mint a Coinrule. A kriptokereskedési botok egy olyan folyamatot hajtanak végre, amelyet úgy terveztek, hogy a befektetési céljai alapján a lehető legjelentősebb hozamot biztosítsa neked. Gyorsan pénzt kereshetsz, megtarthatod érméid, vagy diverzifikálhatod portfóliódat a kripto automatizált kereskedéssel, amely konzervatív, semleges vagy agresszív módot biztosíthat neked. Akár azt is felfedezheted, hogy egyes oldalakon aktívan kereskedhetsz kriptovalutával, míg másokon automatizálhatod a kereskedést.

Tárold kriptopénzt

Ha aktívan kereskedsz BTC-vel, akkor a pénzedet a tőzsdén kell tartanod, hogy hozzáférhess hozzá. Vásárolj például egy Bitcoin-tárcát, ha kriptopénzt vásárol, hogy közép- vagy hosszú távon tartsd. A kriptopénz-tárcák két típusa a szoftveres tárcák és a hardveres tárcák. Mindkettő biztonságos, de a hardvertárcák nyújtják a legnagyobb védelmet, mivel a kriptopénzét egy fizikai eszközön tartja, amely nincs összekötve az internettel.

A kriptopénz kereskedés alapjai

A Bitcoin értékét másodpercről másodpercre és napról napra egy soha nem alvó piac határozza meg. Önálló digitális eszközként, amelynek értékét egy nyílt piac határozza meg, a Bitcoin olyan egyedi kihívásokat jelent a volatilitás terén, amelyekkel a legtöbb valuta nem szembesül. Ezért fontos, hogy az újoncok rendelkezzenek némi műveltséggel a kriptoeszközpiacok működéséről, hogy biztonságosan tudjanak navigálni a piacokon, akár időszakosan is, és a lehető legtöbb értéket hozzák ki a kriptokereskedési gazdaságban való részvételükből.

A Bitcoin-kereskedés kiterjedhet és összetett lehet egy egyszerű tranzakciótól kezdve, mint például a pénzkiváltás egy fiat valutára, például az amerikai dollárra, egészen a különböző kereskedési párok használatáig, hogy nyereségesen lovagoljuk meg a piacot a befektetési portfóliónk növelése érdekében. Természetesen, ahogy a kriptokereskedés mérete és összetettsége növekszik, úgy nő a kereskedő kockázati kitettsége is.

Először is nézzünk át néhány alapfogalmat. A kriptokereskedés felépítése

Egy kriptopénz-kereskedelem egy vevőből és egy eladóból áll. Mivel a kereskedésnek két ellentétes oldala van - egy vásárlás és egy eladás -, valaki biztosan többet fog nyerni, mint a másik. Ennélfogva a kereskedés természeténél fogva egy zéróösszegű játék: Van egy nyertes és van egy vesztes. A kriptopénzpiacok működésének alapvető megértése segíthet a potenciális veszteségek minimalizálásában és a potenciális nyereség optimalizálásában.

Amikor a vevő és az eladó megállapodnak egy árban, a kereskedés végrehajtásra kerül (egy tőzsdén keresztül), és az eszköz piaci értékelése megtörténik. A legtöbb esetben a vevők általában alacsonyabb áron adnak megbízást, mint az eladók. Ez hozza létre a megbízási könyv két oldalát. Ha több vételi megbízás van a kriptóra, mint eladási megbízás, az ár általában emelkedik, mivel nagyobb a kereslet az eszköz iránt. Ezzel szemben, amikor többen adnak el, mint ahányan vásárolnak, az ár csökken.

Sok tőzsdei felületen a vételeket és az eladásokat különböző színekkel jelzik. Ez azért van, hogy a kereskedőnek gyors jelzést adjon a piac adott pillanatban fennálló állapotáról. Talán már hallottad a kereskedelemben elterjedt mondást: "Vásárolj alacsonyan, adj el magasan." Ezt a mondást nehéz lehet eligazodni, mivel a magas és alacsony árak relatívak lehetnek, bár a mondás alapvetően bemutatja a vevők és az eladók ösztönzőit a piacon. Egyszerűen fogalmazva, ha valamit meg akarsz vásárolni, akkor a lehető legkevesebbet akarod költeni.

Ha el akarsz adni valamit, akkor a lehető legtöbbet akarod kihozni az üzletből. Bár ez általánosságban követendő bölcsesség, van egy további dimenzió is, amikor egy eszközt longolunk, míg egy eszközt shortolunk. Egy eszközre longolni (longing) azt jelenti, hogy megveszünk egy eszközt, és annak felfelé irányuló ármozgása alapján profitot termelünk. Ezzel szemben egy eszközre shortolni (shortolni) lényegében azt jelenti, hogy eladunk egy eszközt azzal a szándékkal, hogy visszavásároljuk azt, amikor az ára az eladási pont alá esik, és így profitálunk az áresésből. A shortolás azonban ennél a rövid leírásnál valamivel bonyolultabb, és kölcsönvett eszközök eladását jelenti, amelyeket később visszafizetnek.

Olvasás a piacokon

A laikusok számára a "piac" olyan bonyolult rendszernek tűnhet, amelynek megértésében csak egy szakember reménykedhet, de az igazság az, hogy minden az emberek vásárlásából és eladásából áll. A kriptokereskedés módja elsőre ezoterikus fogalomnak tűnhet. Ha azonban egyszer elkezded megérteni, az ötlet sokkal egyszerűbbé válik. Az aktív vételi és eladási megbízások összessége egy pillanatfelvétel a piacról egy adott pillanatban. A piac olvasása a folyamatos folyamat, amely során idővel mintákat vagy trendeket fedezünk fel, amelyek alapján a kereskedő dönthet úgy, hogy cselekszik.

Összességében két piaci trend létezik: a bullish és a bearish. A "bullish", azaz bikapiac akkor fordul elő, amikor az árfolyamok folyamatosan emelkedni látszanak. Ezeket a felfelé irányuló ármozgásokat "pumpának" is nevezik, mivel a vevők beáramlása növeli az árakat. Egy "medvés" piac, vagy medvepiac akkor fordul elő, amikor az ármozgás folyamatosan csökkenőnek tűnik. Ezeket a lefelé irányuló ármozgásokat "dömpereknek" is nevezik, mivel a tömeges eladások következtében az ár csökken.

Felfelé és lefelé irányuló ármozgás

A bullish és bearish trendek más, nagyobb, egymással ellentétes trendeken belül is létezhetnek, attól függően, hogy milyen időhorizontot vizsgálunk. Például egy kisebb medvés trend előfordulhat egy szélesebb, hosszú távú bullish trenden belül. Általánosságban elmondható, hogy egy emelkedő trend azt eredményezi, hogy az árfolyamok magasabb csúcsokat és magasabb mélypontokat érnek el. Egy csökkenő trend alacsonyabb csúcsokat és alacsonyabb mélypontokat eredményez.

Egy másik piaci állapot, az úgynevezett "konszolidáció" akkor következik be, amikor az árfolyam oldalazva vagy egy tartományon belül mozog.

A konszolidációs fázisokat jellemzően könnyebb észrevenni a magasabb időkereteken (napi vagy heti grafikonokon), és akkor fordulnak elő, amikor egy eszköz egy éles felfelé vagy lefelé irányuló trend után lehűl. A konszolidáció trendfordulók előtt is előfordul, vagy olyan időszakokban, amikor a kereslet visszafogott és a kereskedési volumen alacsony. Az árak lényegében egy tartományon belül kereskednek ebben a piaci állapotban.

Technikai elemzés

A technikai elemzés (TA) a múltbeli piaci adatok, elsősorban az ár és a mennyiség elemzésének módszere az ármozgások előrejelzése érdekében. Bár a TA indikátorok széles skálája létezik, különböző összetettségűek, amelyeket egy kereskedő használhat a piac elemzésére, íme néhány alapvető makro- és mikroszintű eszköz.

Piaci szerkezet és ciklusok

Ahogyan a kereskedők órákon, napokon és hónapokon belül is felismerhetik a mintákat, úgy az évek óta tartó, ingadozó ármozgások során is találhatnak mintákat. A piacnak van egy alapvető szerkezete, amely bizonyos viselkedési formákra teszi fogékonnyá.

A piac szerkezete

A ciklus négy fő részre osztható: felhalmozás, árfolyam-emelkedés, eloszlás és csökkenés. Ahogy a piac e fázisok között mozog, a kereskedők folyamatosan kiigazítják pozícióikat, konszolidációval, visszavezetéssel vagy korrekcióval, ahogyan azt szükségesnek ítélik. A bika és a medve nagyon különböző lények, és közös környezeti feltételek mellett egymással szemben viselkednek. Létfontosságú, hogy a kereskedő ne csak azt tudja, hogy melyik szerepkörbe tartozik, hanem azt is, hogy jelenleg melyik dominál a piacon. A technikai elemzésre nemcsak azért van szükség, hogy pozícionáljuk magunkat ezen a folyamatosan változó piacon, hanem azért is, hogy aktívan navigáljunk a hullámzások és áramlások között, amikor azok bekövetkeznek.

A bálna üldözése

Az ármozgásokat nagyrészt a "bálnák" mozgatják - olyan egyének vagy csoportok, akik nagy pénzeszközökkel rendelkeznek, amelyekkel kereskedhetnek. Egyes bálnák "market makerként" működnek, és a piac mindkét oldalán meghatározzák az ajánlatokat és a kéréseket annak érdekében, hogy likviditást teremtsenek egy eszköz számára, és közben nyereséget termeljenek. A bálnák gyakorlatilag minden piacon jelen vannak, a részvényektől az árucikkeken át a kriptovalutákig.

Egy kriptopénz kereskedési stratégiának tisztában kell lennie a bálnák által kedvelt kereskedési eszközökkel, például az általuk preferált TA indikátorokkal. Egyszerűen fogalmazva, a bálnák általában tudják, mit csinálnak. A bálnák szándékainak előrejelzésével a kereskedő együttműködhet ezekkel a szakértő mozgatókkal, hogy saját stratégiájával nyereséget érjen el.

Pszichológiai ciklusok

A metaforákkal teli állatkertben könnyű elfelejteni, hogy e kereskedések mögött - többnyire - valódi emberek állnak, és mint ilyenek, érzelmi viselkedésnek vannak kitéve, ami jelentősen befolyásolhatja a piacot. A piacnak ezt az aspektusát a klasszikus "Egy piaci ciklus pszichológiája" című grafikon mutatja be: "A piaci ciklus pszichológiája". Míg a bika/medve keretrendszer hasznos, a fentebb bemutatott pszichológiai ciklus részletesebb spektrumot nyújt a piaci hangulatról. Bár a kereskedés egyik első szabálya, hogy az érzelmeket hagyjuk az ajtónál, a csoportmentalitás ereje hajlamos hatalmába keríteni. A reménytől az eufóriáig tartó rallyt a FOMO - a kimaradástól való félelem - hajtja azoktól, akik még nem helyezkedtek el a piacon.

Az eufória és az önelégültség közötti völgyben való navigálás döntő fontosságú a kilépés időzítéséhez, mielőtt a medvék hatalmukba kerekednek és az emberek pánikszerűen eladnak. Itt fontos figyelembe venni a nagy volumenű ármozgásokat, amelyek jelezhetik a piac általános lendületét. Az "alacsonyan vásárolj" filozófia elég nyilvánvaló, mivel a piaci cikluson belüli felhalmozásra a legjobb időpont a drasztikus áresést követő depresszió alatt van. Minél nagyobb a kockázat, annál nagyobb a jutalom.

A komoly kereskedők előtt álló kihívás az, hogy ne hagyják, hogy az érzelmek diktálják kereskedési stratégiájukat a média, a chatszobák vagy az úgynevezett gondolatvezetők forró fejlemények és elemzések áradata közepette. Ezek a piacok nagymértékben ki vannak téve a bálnák és azok manipulációjának, akik befolyásolni tudják a piac pulzusát. Végezze el a házi feladatát, és legyen határozott a kriptopénz kereskedési akcióiban.

Alapvető eszközök

A makroperspektívából való tisztánlátás szempontjából kulcsfontosságú, hogy képes legyél felismerni a piaci mintákat és ciklusokat. Annak ismerete, hogy hol helyezkedik el az egészhez képest, kiemelkedően fontos. Olyan tapasztalt szörfös akarsz lenni, aki tudja, mikor érkezik a tökéletes hullám, ahelyett, hogy lustán eveznél a vizeken, remélve, hogy valami nagyszerű dolog történik. De a mikroperspektíva is döntő fontosságú a tényleges stratégiád meghatározásában. Bár rengeteg TA indikátor létezik, mi csak a legalapvetőbbeket vesszük át.

Támogatás és ellenállás

A "támogatás" és az "ellenállás" kifejezések alatt talán a két legelterjedtebb TA indikátor a piacon kialakulni hajlamos árgátakra vonatkozik, amelyek megakadályozzák, hogy az ármozgás túl messzire menjen egy bizonyos irányba. A támasz az az árszint, ahol a lefelé irányuló trend a kereslet beáramlása miatt hajlamos megállni. Amikor az árak csökkennek, a kereskedők hajlamosak alacsonyan vásárolni, létrehozva ezzel egy támaszvonalat. Ezzel szemben az ellenállás az az árszint, ahol a felfelé irányuló trend az eladás miatt szüneteltetni szokott.

Sok kriptopénz kereskedő használja a támasz- és ellenállási szinteket, hogy az árfolyam irányára fogadjon, és menet közben alkalmazkodik, amikor az árszint áttöri a felső vagy az alsó határait. Amint a kereskedők azonosítják a padlót és a plafont, ez egy olyan zónát biztosít, amelyben a kereskedők beléphetnek vagy kiléphetnek a pozíciókból. A szokásos standard műveleti eljárás a vétel az alsó és az eladás a felső határon. Ha az ár bármelyik irányban túllépi ezeket a korlátokat, az jelzi a piac általános hangulatát. Ez egy folyamatos folyamat, mivel a trend áttörésekor általában új támasz- és ellenállási szintek alakulnak ki.

Trendvonalak

Míg a fent bemutatott statikus támasz- és ellenállási korlátok a kereskedők által gyakran használt eszközök, az árfolyamok tendenciaszerűen felfelé vagy lefelé mozognak, a korlátok pedig idővel eltolódnak. A támasz- és ellenállási szintek sorozata jelezhet egy nagyobb piaci trendet, amelyet egy trendvonal képvisel. Amikor a piac felfelé tendál, ellenállási szintek kezdenek kialakulni, az ármozgás lelassul, és az ár visszahúzódik a trendvonalhoz.

A kriptovaluta kereskedők nagy figyelmet fordítanak egy emelkedő trendvonal támaszszintjeire, mivel ezek egy olyan területet jeleznek, amely segít megakadályozni, hogy az árfolyam jelentősen lejjebb essen. Hasonlóképpen, egy csökkenő trendű piacon a kereskedők szemmel tartják a csökkenő csúcsok sorozatát, hogy azokat egy trendvonallá kössék össze. A központi elem a piac története. A támasz- vagy ellenállási szintek és az ezekből eredő trendvonalak erőssége az idő múlásával növekszik. Ezért a kereskedők rögzítik ezeket az akadályokat, hogy tájékoztassák a folyamatos kereskedési stratégiájukat.

Kerek számok

A támasz- és ellenállási szintek egyik befolyásoló tényezője a tapasztalatlan vagy intézményi befektetők kerek számokhoz kötött árszintekhez való ragaszkodása. Amikor nagyszámú kereskedés összpontosul egy szép kerek szám körül - mint például általában a Bitcoin esetében minden alkalommal, amikor az ára megközelíti a 10 000 dollárral egyenletesen osztható számot -, az ár nehezen tudja meghaladni ezt a pontot, ellenállást hozva létre. Ez a gyakori előfordulás arról tanúskodik, hogy az emberi kereskedőket könnyen befolyásolják az érzelmeik, és hajlamosak rövidítésekhez folyamodni. Természetesen a Bitcoin esetében, ha egy bizonyos árpontot elérnek, az hajlamos lelkes kirohanást és várakozást kiváltani a piacon.

Mozgó átlagok

A támasz/ellenállási szintek és az ebből eredő lefelé/felfelé irányuló trendvonalak piaci előzményei alapján a kereskedők gyakran kisimítják ezeket az adatokat, hogy egyetlen vizuális vonalas ábrázolást hozzanak létre, amelyet "mozgóátlagnak" neveznek. A mozgóátlag szépen követi a felfelé irányuló trend alsó támaszszintjeit, valamint az ellenállás csúcsait a lefelé irányuló trend során. Ha a kereskedési volumen tekintetében elemezzük, a mozgóátlag hasznos mutatója a rövid távú lendületnek.

Grafikonminták

A piacot különböző módon lehet grafikonon ábrázolni, és mintákat találni benne. A piaci ármozgások egyik legelterjedtebb vizuális ábrázolása a "gyertyatartó". Ezek a gyertyatartó minták egyfajta vizuális nyelvet mutatnak be a kereskedők számára a lehetséges trendek előrejelzésére.

Gyertyatartó diagram

A gyertyatartó diagramok az 1700-as években Japánban keletkeztek, mint egy olyan módszer, amely az egyszerű kereslet-kínálat közgazdaságtanon túlmenően a kereskedők érzelmeinek az ármozgásokra gyakorolt erős befolyását is értékeli. A piacnak ez a vizualizációja az egyik legkedveltebb a kereskedők által, mivel több információt képes magába foglalni, mint az egyszerűbb vonal- vagy sávdiagramok. A gyertyatartó grafikon négy árpontot tartalmaz: nyitó, záró, magas és alacsony.

Hogyan kapcsolódik ez a kriptopénz kereskedéshez?

A gyertyatartóknak a téglalap alakú formájuk és a felette és/vagy alatta lévő, kanócra emlékeztető vonalak miatt nevezik őket. A gyertya széles része az, ahol az árfolyam a színétől függően vagy nyitott, vagy zárt. A kanócok azt az ártartományt jelképezik, amelyben egy eszközzel kereskednek a gyertyatartó adott meghatározott időszakában. A gyertyatartók különböző időtávokat foglalhatnak magukban, egy perctől egy napig és azon túl, és a választott idővonaltól függően különböző mintákat mutatnak.

Fundamentális elemzés

Hogyan határozzuk meg tehát egy adott kriptoeszköz potenciálját a kereskedési piacon való viselkedésén túl vagy azt megelőzően?

Míg a technikai elemzés a piaci adatok tanulmányozását jelenti a kereskedési stratégia meghatározása érdekében, addig a fundamentális elemzés az adott piacot alkotó mögöttes iparág, technológia vagy eszközök tanulmányozását jelenti. A kriptovaluták esetében egy kereskedési portfólió valószínűleg Bitcoinból és altcoinokból áll.

Hogyan lehet megállapítani, hogy egy eszköz szilárd fundamentumokon alapul-e, nem pedig hype-on, eltúlzott technológián, vagy ami még rosszabb - egyáltalán semmin? Az új eszközök fundamentális elemzésénél több tényezőt kell figyelembe venni:

Fejlesztők

Mielőtt befektetnénk egy kriptopénz eszközbe, feltétlenül fel kell mérni a mögötte álló fejlesztők integritását és képességeit. Milyen az előéletük? Milyen szoftveres vállalkozásokat dobtak piacra a múltban? Mennyire aktívak a token alapjául szolgáló protokoll fejlesztésében? Mivel sok projekt nyílt forráskódú, ezt az aktivitást közvetlenül lehet látni az olyan kollaboratív kódtároló platformokon keresztül, mint a GitHub.

Közösség

A közösség kritikus fontosságú a kriptovaluta-kereskedelmi projektek számára. A felhasználók, a token-tulajdonosok és a rajongók kombinációja generálja ezen eszközök és a mögöttes technológiák hajtóerejének nagy részét. Végül is minden új technológiának mindig van egy társadalmi eleme. Mivel azonban sok pénz forog kockán - és mivel gyakran vannak jelen nem hivatásos kisbefektetők -, a tér gyakran ki van téve a toxicitásnak és a háborúzó frakcióknak. Ezért a közösségen belüli egészséges, átlátható diskurzus üdvözlendő.

Műszaki specifikációk

Nem összetévesztendő a piac technikai elemzésével, a kriptoeszközök alapvető technikai specifikációi közé tartozik a hálózat által választott algoritmus (hogyan tartja fenn a biztonságot, az üzemidőt és a konszenzust), valamint a kibocsátási/emissziós jellemzők, mint például a blokkidő, a maximális token-kínálat és a forgalmazási terv. A kriptopénz hálózat protokoll stackjének gondos értékelésével, valamint a protokoll által kikényszerített monetáris politikával együtt a kereskedő megállapíthatja, hogy ezek a jellemzők támogatják-e a potenciális befektetést.

Innováció

Bár a Bitcoin tervezett felhasználási területe a bevezetésekor az elektronikus pénz volt, a fejlesztők és vállalkozók nemcsak új felhasználási területeket fedeztek fel a Bitcoin blokklánc számára, hanem teljesen új protokollokat is terveztek az alkalmazások szélesebb körének befogadására.

Likviditás (és bálnák)

A likviditás kritikus fontosságú egy egészséges piac számára. Vannak olyan jó hírű tőzsdék, amelyek támogatják az adott kriptoeszközöket? Ha igen, milyen kereskedési párok léteznek? Van-e egészséges kereskedési/tranzakciós volumen? Jelen vannak-e a piacon nagy érdekeltek, és ha igen, milyen hatással vannak a kereskedési szokásaik? A likviditás generálása azonban időbe telik, mivel egy új innovatív protokoll lehet, hogy élesben működik, de nem biztos, hogy azonnal hozzáfér a likviditáshoz. Az ilyen beruházások kockázatosak. Ha a volumenek alacsonyak, és kevés vagy egyáltalán nem áll rendelkezésre kereskedési pár, akkor lényegében arra fogadunk, hogy a projekt körül előbb-utóbb kialakul egy egészséges piac.

Márkaépítés és marketing

A legtöbb kriptovaluta-hálózatnak nincs központi figurája vagy cége, amely megkönnyítené a technológiájuk körüli márkaépítést és marketinget, ami olyan márkaépítést eredményez, amelyből hiányozhat az egységes terv vagy irány. Ez nem jelenti azt, hogy a protokollból idővel kialakuló márkaépítést és marketinget nem lehet figyelmen kívül hagyni. Valójában az alapvető fejlesztők, vállalatok, alapítványok és közösségi tagok marketingtevékenységének összehasonlító elemzése részletes áttekintést nyújthat arról, hogy egyes szereplők hogyan kommunikálják értékjavaslataikat a tömegek felé.

Infrastruktúra

A kriptokereskedés ezen minősége a projekt technikai specifikációinak megnyilvánulásának tekinthető. Annak ellenére, hogy mit írnak a fehér könyvekben, vagy mit mutatnak be a konferenciákon, mi a szóban forgó protokoll tényleges fizikai megnyilvánulása? Érdemes feltérképezni az érdekelt feleket: a fejlesztőket, a blokkok validálóit, a kereskedőket/vállalkozásokat és a felhasználókat. Ezen túlmenően alapvető fontosságú megérteni, hogy kik a hálózat gondnokai, milyen szerepük van a hálózat biztosításában (bányászat, validálás), és hogyan oszlik meg a hatalom ezen érdekeltek között.

Láncközi elemzés

Mivel alapszinten minden kriptovaluta blokklánc-technológián működik, megjelent egy új elemzéstípus, amely a blokkláncok adataira támaszkodik - az on-chain elemzés. A kereslet és kínálat tendenciáinak, a tranzakciók gyakoriságának, a tranzakciós költségeknek, valamint a befektetők kriptopénz birtoklásának és eladásának arányának vizsgálatával az elemzők pontos minőségi és mennyiségi megfigyeléseket tudnak tenni egy kriptopénz blokklánc-hálózatának erejéről és árdinamikájáról a különböző piacokon.

A láncon lévő adatok értékes betekintést nyújtanak a befektetői pszichológiába is, mivel az elemzők képesek összehangolni a különböző makro- és mikrogazdasági eseményeket a befektetők cselekedeteivel, amelyeket a blokkláncban megváltoztathatatlanul rögzítenek. Az elemzők kriptokereskedési jeleket, mintákat és anomáliákat keresnek a vételi, eladási és tartási viselkedésben a piaci emelkedésekkel, eladásokkal, szabályozási eseményekkel és egyéb hálózat-orientált eseményekkel korrelálva. Ennek célja, hogy előrejelzéseket készítsenek a potenciális jövőbeli ármozgásokra és a befektetők reakcióira a közelgő eseményekre, például a hálózatfejlesztésekre, az érmék kínálatának feleződésére és a hagyományos pénzügyi piacokon zajló akciókra.

Crypto kereskedés vs. tőzsdei kereskedés

A részvények és a kriptopénzek két nagyon különböző típusú befektetési eszköz. Bár mindkettő likvid eszköz, amely a spekulatív portfóliójába tartozik, a hasonlóságok itt véget érnek. Ez két teljesen különböző típusú értékpapír, amelyeket a portfóliójának különálló részeiben kell tartani. A részvények egy nyilvánosan forgalmazott vállalat tulajdoni részesedései. Minden egyes megvásárolt részvény egy százalékos részesedést biztosít Önnek a vállalatban. Ez a tulajdonjog arányos a vállalat által kibocsátott részvények számával.

A befektető úgy tud profitálni, hogy eladja részvényeit más befektetőknek. A különbözetet aközött, amit az eszközért költött, és amit az eladásakor kap, tőkenyereségnek nevezzük. Ettől eltekintve a részvénytulajdonlás előnyei teljes mértékben az adott cégtől függnek. A részvények azáltal is értéket nyerhetnek, hogy osztalékot biztosítanak részvényeseiknek és szavazati jogot gyakorolnak. A kriptovaluta olyan digitális eszköz, amely kizárólag az interneten létezik. Ez azt jelenti, hogy nincs fizikai összetevője, és csak egy online főkönyvben lévő feljegyzések formájában létezik, amely nyomon követi a tulajdonjogot.

Ez ellentétben áll az Egyesült Államok dollárjával, amelynek van fizikai (kivehet és tarthat egy dollárbankjegyet) és digitális összetevője is (egy dollár tulajdonosa lehet, mivel nem más, mint egy bejegyzés a bankszámláján, amely rögzíti a tulajdonjogot). A kriptopénz egyedi egységét token néven emlegetik, hasonlóan a részvények egyedi egységéhez, amelyet részvénynek neveznek.

A kriptókkal való kereskedés kockázatos

A kockázatkezelés szintén jelentős aspektusa a kereskedésnek. A kereskedés megkezdése előtt fontos tudni, hogy mennyit hajlandó veszíteni az adott kriptokereskedésen, ha az Ön ellenében alakul. Ez számos tényezőn alapulhat, például a kereskedési tőkéjén. Például valaki csak a teljes kereskedési tőkéjének 1%-át szeretné elveszíteni, akár összességében, akár kereskedésenként. A kereskedés önmagában is kockázatos vállalkozás. Szinte lehetetlen bármilyen jövőbeli piaci tevékenységet biztonsággal megjósolni.

Végső soron fontos, hogy a rendelkezésre álló információk és a saját ítélőképességünk alapján hozzuk meg saját döntéseinket, valamint győződjünk meg arról, hogy megfelelően képzettek vagyunk. Ráadásul a kereskedési stratégiák személyenként nagyon eltérőek lehetnek, a preferenciák, a személyiség, a kereskedési tőke, a kockázattűrés stb. alapján. A kereskedés jelentős felelősséggel jár. Bárkinek, aki kereskedni szeretne, értékelnie kell saját személyes helyzetét, mielőtt a kereskedés mellett döntene.